یکی از بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی کودکان، دیدن انیمیشن های هدفمند، فیلم و کارتن، استفاده از تصاویر جذاب، شعر، آهنگ و موسیقی انگلیسی، بازی های جذاب انگلیسی است. امروز در بهترین موسسه های زبان انگلیسی از این روش ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می شود.

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی والدین انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی برای کودکان و خردسالان است. هر موسسه‌ و آموزشگاهی نمی‌تواند، مزایا و ویژگی‌های یک فضای خوب آموزشی را داشته باشد. والدین باید از تمامی جوانب، موسسه آموزش زبان انگلیسی را بررسی کنند و بهترین انتخاب خود را انجام دهند. یادگیری زبان دوم بر زندگی کودک بسیار موثر خواهد بود و یک امتیاز خوب محسوب می‌شود. به این علت، والدین در همان سن پایین، فرزندانشان را در آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان، ثبت نام ‌می‌کنند.

همچنین شرکت در کلاس‌های زبان توسط کودکان، اعتماد به نفس آنها را بالا برده و نیز روابط اجتماعی بهتری در آینده، خواهند داشت. کودکان در این سنین، با استفاده از یادگیری زبان، هوش و تفکرات بهتری خواهند داشت که یک مزیت نسبت به سایر دیگر کودکان خواهد بود. به علاوه کودک با فرهنگ سایر کشورهای انگلیسی زبان آشنا خواهد شد.

همین امر سبب می‌شود تا والدین با تحقیق و بررسی بیش‌تری، به انتخاب آموزشگاه زبان برای کودکان خود باشند. در ادامه مقاله از شکوه تهران به بررسی مزایا و ویژگی‌های آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان و روش های آموزش زبان انگلیسی کودکان پرداخته می‌شود.

سن مناسب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

کودکان دارای توانایی هوش بالا و یادگیری بهتری هستند و می‌توانند به راحتی هر چیزی را در ذهنشان به یاد بسپارند. هر کودک در ۶ ماهگی شروع به یادگیری زبان مادری خود خواهد کرد و خیلی سریع مهارت استفاده از آن را پیدا می‌کند. در کنار این زبان، می‌توان زبان دوم را شروع به آموزش کرد تا تسلط بر آن را پیدا کند. بر اساس گفته‌ها و مقالات ۲۰۲۳، بهترین سن برای یادگیری زبان دوم، حدود ۳ سالگی است. پس هرچه کودک در سنین پایین، به یک آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان برود، موفق‌تر خواهد بود. برای داشتن بیشترین تسلط بر زبان دوم سنین زیر ۱۸ سال، عالی است.

سن مناسب برای استفاده از آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان

مزایای آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان

همانطور که می‌دانید بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی از حدود سه سالگی است؛ زیرا در این سن، علاوه بر درک بهتر، هیچ ترس و خجالتی در یادگیری زبان وجود ندارد. در آموزش زبان به کودکان، حتما باید در حین آموزش گرامر، به آموزش مکالمه انگلیسی هم اهمیت داده شود. کودک شما در حین مکالمه ممکن است که اشکالاتی داشته باشد که با تمرین برطرف می‌شود.

اگر مشکلات زبان خردسال حل نشود، باعث خواهد شد که از حضور در کلاس زبان انگلیسی کودکان خودداری کند. در کلاس‌های زبان، باید از بازی و سرگرمی‌ها استفاده شود تا کودک با انرژی بالایی در سر کلاس‌ها حضور پیدا کند. از مزایای آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشخص بودن اهداف و ماموریت‌ها
  • استفاده از یازی و سرگرمی در حین یادگیری
  • رشد عملکرد کودک
  • افزایش خلاقیت و روحیه کار تیمی
  • بالا رفتن مهارت حل مساله و اعتماد به نفس کودک
  • توسعه و بهبود قدرت حافظه و تمرکز
  • استفاده از ابزارهای مدرن و نوین آموزشی

راهکارهایی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی کودکان

یک آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان، در صورتی که از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای آموزش استفاده کند، قادر است بهترین خروجی را ببیند. برای موفقیت در این امر، باید راهکارها را با توجه به شرایط موجود، استفاده کند و در آن خلاقیت نقش مهمی دارد. در زیر چند مورد از راهکارهای یادگیری برای آموزش زبان انگلیسی کودکان معرفی شده است:

  • استفاده از کارتون و انیمیشن زبان انگلیسی
  • به کارگیری بازی‌های آموزش زبان
  • استفاده از مکالمه برای تقویت زبان کودکان
  • کاربرد موسیقی انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان
  • استفاده از کتاب‌های داستان انگلیسی
  • به کارگیری فلش کارت‌های انگلیسی

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی برای کودکان

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد، همیشه دغدغه بسیاری از خانواده‌ها این است که آموزشگاه یا موسسه معتبری برای فرزندان خود در تهران انتخاب کنند. با انتخاب صحیح علاوه بر افزایش یادگیری در کوتاه مدت، نتایج بهتری را می‌توان به دست آورد؛ پس قبل از ثبت نام، به طور دقیق به بررسی ویژگی این مجموعه‌ها بپردازید تا موفقیت کودک شما در زبان آموزی را تضمین کند.

فضای آموزشی مناسب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

یادگیری کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است؛ پس باید به این نکته توجه نمایید تا موسسه‌ای را انتخاب کنید که یادگیری متفاوتی برای این دو دسته افراد داشته باشد. حالا سوال پیش می‌آید که یک محیط پویا و در عین حال داینامیک، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. به محیطی پویا می‌گویند که در آن از قدرت مانور بسیار خوبی در یادگیری وجود داشته باشد. در این فضا هر چقدر ترکیب رنگی بیش‌تر باشد، سرعت یادگیری کودکان نیز افزایش می‌یابد. کودکان در محیطی آرامش پیدا می‌کنند که به دور از استرس و اضطراب باشند، همین امر سبب می‌شود تا بهتر بتوانند مطالب را یاد گرفته و درک کنند.

استفاده از متدهای روز

متدهای روز یکی از مهمترین موارد در یادگیری است. هنگامی که برای ثبت نام وارد آموزشگاه زبان در تهران و سایر شهرها می‌شوید، حتما از آن‌ها این سوال را بپرسید که کتابی که قصد تدریس آن‌ را برای کودک دارند، چه نام دارد. این اطمینان را به خود دهید، بر پایه اصول جدید نوشته شده باشد. استفاده از متدهای روز، یادگیری در آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان را آسان خواهد کرد.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی برای کودکان

اساتید حرفه ای

علاوه بر آنکه انتخاب آموزشگاه یکی از نکات بسیار مهم در حین ثبت نام است، اساتید مجرب مجموعه نیز از اهمیت بالایی برخوردارند که باید به آن توجه نمایید. این نکته را فراموش نکنید که مدرسی که برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی کودکان استفاده می‌شوند، به هیچ عنوان نمی‌توانند مدرس خوبی برای بزرگسالان باشند. هنگامی که اساتید تمایل دارند به کودکان مهارت بیاموزند، از تکنیک‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلسیی به کودکان استفاده می‌کنند تا برایشان جذابیت داشته باشد. در صورتی که آموزشگاه‌ها نتوانند یادگیری این دو دسته را از یکدیگر تفکیک کنند، به هیچ عنوان نمی‌توانند در زمینه آموزش موفق شوند.

موسسه زبان خردسالان

در صورتی که تمایل دارید فرزند خود را به موسسه زبان انگلیسی بفرستید، به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید. در صورتی که احساس می‌کنید یک آموزشگاهی از شرایط بالایی برخوردار است، حتما در خصوص معلم و اساتید آن تحقیق کنید و با آنها ارتباط بگیرید. حضور در آموزشگاه این اجازه را به شما می‎‌دهد تا بتوانید به درستی آموزش زبان انگلسیی کودکان را برنامه ریزی کنید.

انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان

هنگامی که کودک خود را در سنین پایین‌تر به آموزشگاه می‌فرستید، به فرزندان خود کمک خواهید کرد که در یک محیط اجتماعی قرار بگیرند و با دیگران تعامل برقرار کنند. با این کار انعطاف پذیری کودک را بالا برده و به آن‌ها می‌‌آموزید که رشد اجتماعی بسیار خوبی داشته باشند. در کل معیارهایی برای انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان وجود دارد که به صورت مختصر در زیر نام برده شده است:

  • هزینه‌های دوره‌ها و کلاس‌ها با توجه به خدمات ارائه شده به کودک و زبان جو
  • روش‌ها و متدهای جدید برای آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • تجربه کاری و رزومه اساتید
  • بررسی نظرات کاربران در مورد آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان در فضای مجازی

انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان

نتیجه گیری آموزش زبان انگلیسی کودکان

آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان دارای ویژگی‌های مختلفی است که در این مطلب سعی گردید تا به آن پرداخته شود. در آموزشگاه شکوه تهران که به عنوان بهترین آموزشگاه زبان غرب تهران و شرق تهران شناخته شده، کلاس‌های زبان انگلیسی در سطوح مختلف در حال برگزاری است. آموزش زبان انگلیسی کودکان همگی با جدیدترین متد روز دنیا بوده و توانسته در کودکان زبان آموز، بهترین اثربخشی را داشته باشد. اگر به دنبال راهکارهای جدید و نو، برای آموزش زبان انگلیسی هستید، حتما به این مجموعه مراجعه کرده و پکیج‌های آموزشی آن را انتخاب کنید.

در آموزشگاه شکوه تهران، امکان آموزش غیر حضوری برای کودکان وجود دارد؟

بله، در این آموزشگاه امکان آموزش زبان انگلیسی کودکان به صورت غیرحضوری و حضوری در تمامی سنین وجود دارد.

چرا باید برای آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان دقت کرد؟

هنگامی که در انتخاب آموزشگاه زبان برای کودکان دقت لازم را داشته باشید، قادر خواهید بود تا کودکان را به یادگیری زبان‌های مختلف دیگر نیز تشویق نمایید.